Date: 18th June 2012 at 1:28pm
Written by:

Watford owner Laurence Bassini has revealed that he will be taking legal action against Sky Sports News over false accusations of unpaid wages.

Sky Sports News yesterday reported that staff wages for May were not paid on time but Bassini has been quick to refute that claim.

The Hornet’s owner told The Watford Observer yesterday that this was not the case and has today said he will start legal proceedings against Sky Sports News.

Speaking through The Official Site, Bassini said:

‘Despite the media reports, the staff wages were paid at the end of May.

‘In view of these inaccurate reports I have today started proceedings against Sky Sports News.’

Speaking earlier in the day to The Watford Observer, Bassini confirmed that he would be looking to sell the club:

“I have been here 14 months and I do not see my daughter at the weekends. I like to do everything with her and she doesn`t like football so that is a massive reason [in deciding to sell].”

Bassini also made it clear that he was not selling through necessity after rumours of a falling out with Andrew Wilson, the representative of Lord Michael Ashcroft.

The club’s owner says that it will cost prospective owner Giampaolo Pozzo around £20m to complete a takeover of the club, with just over £7.6m needed to complete the bond repayments and £12m going to Bassini himself, who has pumped between £8m and £10m into the club.